Prijzen internationaal containervervoer: -50%
Event
- Hoe stimuleren we de creatieve sector beter met regelingen en subsidies?
Sector
- Prijzen internationaal containervervoer: -50%
- E-Commerce- Retouren- Studie 2022 Was Kunden wollen und Online-Händler bieten
- Amsterdam Fashion Week: kritiek op vervuilende influencers en een vleugje seks
- What Europe’s Energy Crisis Means for Fashion
- Er tiptop uitzien met TikTok
Bedrijven
- Primark Owner Warns Profit to Fall Next Year as Energy Costs Rise
- Primark belooft prijzen niet meer verder te verhogen
- Zeeman-producten mogelijk ook bij andere retailers
- Daily Paper zet vol in op TikTok
- Vodde en Groenendijk werken samen aan circulaire sokken
- Zelfs Queen Elizabeth zat op Helmonds velours
Event
Hoe stimuleren we de creatieve sector beter met regelingen en subsidies?
Meedenken over het toegankelijker maken van regelingen, subsidies en andere instrumenten en zo de creatieve sector aansterken? Jouw perspectief en ervaring als creatief mkb delen? Kennismaken en sparren met creatieve mkb'ers in jouw regio die ook bezig zijn met innovatie? In een co-creatie sessie van drie uur wil men komen tot concrete adviezen over het stimuleren van innovatie in de creatieve sector. Op 19 september (Utrecht), 20 september (Leeuwarden) en 22 september (Maastricht) praat je mee, telkens van 14.00-17.00 uur. Opgeven kan via een mailtje aan Jens Gijbels van Fundamentals Academy
Sector
Prijzen internationaal containervervoer: -50%
De vrachttarieven voor internationaal zeevervoer liggen in september 2022 op de helft van de prijzen een jaar geleden. De allergrootste onrust in dit logistieke segment lijkt achter de rug. Een belangrijke oorzaak hiervan was de uitbraak van het coronavirus en de logistieke en personele problemen die dat aan land opleverde. In die zin is corona voorbij.Cijfers van de Freightos Baltic Index laten zien dat de vrachtprijzen scherp aan het dalen zijn schrijft Emerce.
E-Commerce- Retouren- Studie 2022 Was Kunden wollen und Online-Händler bieten
Lees het Duitse rapport over retouren hier.
Amsterdam Fashion Week: kritiek op vervuilende influencers en een vleugje seks
Mode Upcyclingmode is een ware trend, zo bleek op de Amsterdam Fashion Week: niet meer gloednieuwe kleren, maar kleren gemaakt van restjes. Verder was er genoeg ruimte voor performances én het debuut van Viktor & Rolf.‘Ik denk dat ik dertigduizend kledingstukken bezit”, zegt Kim Kardashian blij in de camera, schrijft NRC Handelsblad.
What Europe’s Energy Crisis Means for Fashion
Skyrocketing power prices are hurting consumers, threatening brands and retailers, and adding new pressures to the industry’s already fragile supply chains. For some, the result could be worse than Covid.The fashion industry is facing a bleak winter. And Europe is ground zero. Soaring energy prices, caused by Russian moves to curb gas supply to Europe in retaliation for Western sanctions following its invasion of Ukraine, are buffeting the industry from all angles.For consumers, the resulting cost of living crisis has “only just begun,” according to a JPMorgan note published this week with the foreboding title “Winter is (Still) Coming.” Meanwhile, retailers are being squeezed between rising operating costs and softening demand, especially at the lower end of the market, writes Busines of Fashion. Read more (you may need a loging to read teh complete article)
Er tiptop uitzien met TikTok
Highlight: TikTok is allang niet meer alleen een plek waarop alleen filmpjes van dansende tieners te zien zijn. De doe-het-zelf-video's op het sociale platform bieden veel inspiratie en handzame tips om je eigen kleding te maken, vermaken of compleet om te toveren.Een vermakelijke afleiding, een manier om makkelijk met andere mensen in contact te komen, een doorgeefluik vol desinformatie en nepnieuws, iets waarop alleen domme dansjes te zien zijn, een gevaarlijke verslaving - wat mensen ook van het sociale medium TikTok vinden, het valt niet te ontkennen dat het ongekend populair is. Bijna alle sociale netwerken maken een enorme groei door, maar TikTok steekt er met kop en schouders bovenuit. Begin dit jaar hadden 3 miljoen mensen in Nederland de app gedownload, ten opzichte van 1,7 miljoen in 2021 - een stijging van 75 procent. Ruim de helft van al die gebruikers is elke dag actief op het platform. En hoewel TikTok wordt gedomineerd door Gen Z, gebruiken steeds meer mensen van tussen de 20 en 30 jaar de app en zijn er inmiddels ook zo'n 685.000 tiktokkende 40-plussers, schrijft de Volkskrant. Lees meer (u heeft wellicht een inlog nodig om het complete artikel te kunnen lezen
Bedrijven
Primark Owner Warns Profit to Fall Next Year as Energy Costs Rise
Associated British Foods Plc warned profit will decline in the next fiscal year as rising energy costs and the strengthening of the dollar weigh on the Primark value fashion chain.The UK conglomerate said Primark, which generates most of the group’s profit, is experiencing unprecedented volatility and its operating margin will fall next year, despite recent price increases, writes Business of Fashion
Primark belooft prijzen niet meer verder te verhogen
Primark belooft prijzen in het volgende boekjaar ondanks de sterke inflatie niet meer verder te verhogen, zo deelt Associated British Foods Plc, moederbedrijf van Primark, mee in een update. Verder geeft Primark aan volgend jaar “significante actie” te ondernemen om hun eigen kosten zoveel mogelijk onder controle te houden, maar dat ze desondanks hoe dan ook een lagere winstmarge verwachten door de combinatie van stijgende kosten en gelijke prijzen, meldt FashionUnited.
Zeeman-producten mogelijk ook bij andere retailers
Zeeman ziet het als zijn grootste uitdaging om te transformeren van een winkelketen tot een merk. “Dan hoef je niet per se in je eigen winkel gekocht te worden, maar kan dat ook online of bij anderen”, zei ceo Erik-Jan Mares donderdag tijdens RetailTrends Live.
Daily Paper zet vol in op TikTok
Daily Paper investeert inmiddels zestig procent van het marketingbudget aan aanwezigheid op TikTok. Eerder was dit nog tien procent, vertelde ceo Rodney Lam op het podium tijdens RetailTrends Live
Vodde en Groenendijk werken samen aan circulaire sokken
‘Dat draagt lekker bij’ is de slogan van Vodde. Vodde is een bedrijf dat van “vodden” gloednieuwe sokken weet te maken. Hiervoor gebruiken zij ingezamelde bedrijfskleding en snijafval van textiel. De grondstoffen komen onder andere van oude politiepolo’s en van gebruikte kleding van andere overheidsorganisatiesmeldt Duurzaam Ondernemen
Zelfs Queen Elizabeth zat op Helmonds velours
Highlight: Van de Moulin Rouge in Parijs en de Weense Staatsopera tot de gordijnen van Hema en meubels van Ikea. Het velours van Raymakers vind je overal. Tot wel twee miljoen meter rolt er jaarlijks van de band bij het bedrijf, met vestigingen in Helmond en Gemert, schrijft Eindhovens Dagblad. Lees meer