Hoe presteert uw merk op Social Media?
Waar we op social media eerst vooral updates met anderen deelden, kunnen we er nu ook volop producten vinden, zoals kleding en interieurproducten. Verwacht wordt dat de verkoop via deze platformen de komende jaren veel sneller zal groeien dan het shoppen in fysieke winkels of via webshops.
Het bedrijf Landing uit België deed aan het begin van het jaar al onderzoek naar de prestaties van Nederlandse fashion merken op social media met cijfers over deze prestaties verzameld in december 2021. In dit rapport worden meer dan 150 Nederlandse modemerken geanalyseerd met meer dan 5.000 volgers op Facebook en Instagram samen. Hun prestaties op de platforms Facebook, Instagram, TikTok en Pinterest werden vergeleken.
De Chinese consumenten spenderen sinds de komst van corona volop en doen dit nog meer online dan ze al deden. China is de grootste e-commerce markt ter wereld en ook voor Nederlandse bedrijven is dit erg interessant. Online beginnen is de beste eerste stap richting deze enorme markt. Modint Logistiek werkt samen met Gateway-O om de Chinese markt te kunnen betreden d.m.v. een laagdrempelige full service social commerce oplossing.
Ieder platform stelt eigen eisen aan het inrichten van een goede aanwezigheid, zeker als er ook verkocht kan gaan worden. Fullsend, ook uit België gaat een stap verder waar het gaat om het daadwerkelijk bouwen van content voor TikTok.
Sprekers
- Anthony Bafort, Landing (B): Hoe presteren Nederlandse merken op social media
- Taco Ubbink, Gateway-O (NL): Verkopen via social media in China
- Maarten van Pellicom, Fullsend (B): Het ontwikkelen van content voor TikTok