Avond aan de Amstel
Bedrijfsmodellen zoals die van Temu of Shein worden volledig aangedreven door data. Amazon en Zalando zijn data bedrijven. Nieuwe EU-regels vallen of staan aan de hand van de bereidheid data te produceren en uit te wisselen. De effectiviteit van Kunstmatige Intelligentie is afhankelijk van de beschikbaarheid van enorme hoeveelheden gegevens. Wat is dan nog de rol van de ontwerper? En wat is nog de rol van emotie, of van het ‘buikgevoel’ in de modebranche? In deze avond gaan we daarover in discussie met Arno-Laurent Dieteren van de Erve Group, die mensen en systemen succesvol heeft weten te integreren in zijn bedrijf. Verder zullen ontwerpers, academici en data experts hun visie op het onderwerp met ons delen.
Je bent van harte welkom om deel te nemen aan de derde editie van de nieuwe serie van de Avond aan de Amstel, georganiseerd door het AMFI, MODINT, Joris Völker, Lucie Huiskens en geleid door Joris Völker. Iedereen is welkom en na afloop is er een borrel.
Wanneer? Donderdag 7 november van 18:00 tot 20:00.
Waar? Amsterdam Fashion Institute, Mauritskade 11, Amsterdam.
Laat weten of je erbij bent via avondaandeamstel-amfi@hva.nl