Activiteit

Aan de slag met het Digital Product Passport (DPP)

1
oktober
Dinsdag 1 oktober 2024
13:15 tot 18:00
Evenement

Op 1 oktober 2024 worden textiel- en kledingbedrijven geïnformeerd over het verplichte Digitale Productpaspoort (DPP) dat in het kader van de EU Ecodesign-wetgeving aankomt. Wat kun je nu al doen om data over de duurzaamheid van je producten te verzamelen? Welke impact heeft het DPP op het ontwerp van textiel en kleding, en welke gegevens bepalen hoe duurzaam een product is? We bespreken concrete voorbeelden en verkennen hoe je keten “transparant” wordt en voor wie.

Datum: 1 oktober 2024
Locatie: Kunstmuseum Den Haag, van 13:15 uur tot 18:00 uur
De bijeenkomst is kosteloos te bezoeken voor textiel- en kledingbedrijven.
Powered by CLICKNL www.clicknl.nl

Programma:

  • Keynote: Thomas Latcham - Co-founder My Lima Lima
  • Miriam Geelhoed (Modint): Introductie DPP en de wetgeving
  • Hedda Smith (Thesis AMFI): The Role Of DPP’s In Enhancing Transparency in Fashion And Textile Supply Chains
  • Pitches door Solution Providers: EON, Cirmar, Tappr
  • Jeanet van der Stoel (GS1): What’s next? Learning labs vanaf 2025, Wrap-up & samenvatting

Na het programma krijg je de kans om de DIOR-tentoonstelling “A New Look” te bezoeken, gevolgd door een borrel en netwerkgelegenheid.

Voor meer informatie en inschrijving, zie: https://mailing.gs1.nl/v3/c/ozI3p3OupTIlnJD9AGN0BGpmWaAjoTy0K2yxCGNzp3Ivp2AlnJWypw0jWaEyp3D9ZFM3My9xLKEuK2yxCGN=