Steeds meer verkoop via social media, merken ook deze ondernemers
Event
Sector
- Winkels grote steden verliezers van coronapandemie
- Steeds meer verkoop via social media, merken ook deze ondernemers: ‘Laagdrempelig voor iedereen’
- ‘Elk succes in de transitie naar de circulaire economie verdient een feestje’ (Modint genoemd)
- Digitale schoenen en jurken: groeimarkt of modegril?
- 10 consumententrends om in de gaten te houden in 2022 (Modint – bAwear genoemd)
- Consumentenbond raadt kopen bij webwinkels buiten de EU af
Bedrijven
- 'Primark liep 36 miljoen euro mis door winkelsluitingen'
- Amazon plans a new rival for retailers: a physical clothing store
Sector
Winkels grote steden verliezers van coronapandemie
Winkeliers in de grote steden hebben het meest te lijden gehad onder de coronamaatregelen afgelopen jaar. In kleine steden en dorpen ging het juist beter met de winkels.Dat blijkt uit een onderzoek onder 650 winkellocaties door RetailSonar, een adviesbureau dat winkels adviseert over locatiekeuzes, schrijft het Algemeen Dagblad. Lees meer
Steeds meer verkoop via social media, merken ook deze ondernemers: ‘Laagdrempelig voor iedereen’
Waar we op social media eerst vooral updates en foto's met anderen deelden, kunnen we er nu ook volop producten vinden, zoals kleding en interieurspullen. Verwacht wordt dat de verkoop via deze platformen de komende jaren drie keer zo snel zal groeien als shoppen in fysieke winkels. Dat blijkt uit onderzoek van organisatieadviesbureau Accenture schrijft het Brabants Dagblad. Lees meer
Modint publiceerde hier recent aan artikel over: Hoe presteren Nederlandse fashion merken op social media? Lees het artikel hier
‘Elk succes in de transitie naar de circulaire economie verdient een feestje’ (Modint genoemd)
Ze hebben een prachtig breekijzer in handen: het huidige regeerakkoord. Dat vinden Anne-Marie Rakhorst en Antoine Heideveld. Ze zijn respectievelijk voorzitter en vicevoorzitter van het team achter de Transitieagenda Consumptiegoederen: het team dat de nationale transitieagenda vormgeeft om tot een economie te komen met circulaire consumptiegoederen, zonder verspilling van spullen en grondstoffen, schrijft Circulaire consumptegoederen. Lees meer
Digitale schoenen en jurken: groeimarkt of modegril?
Het mag wat kosten om er online leuk uit te zien. Een digitale jurk om op een foto te plaatsen of virtuele sportschoenen, liefhebbers betalen er zo duizenden euro’s voor. De pioniers op deze markt voor digitale mode zien ineens grote merken als Nike en Ralph Lauren naast zich. ‘Dit gaat bepalen hoe we mode kopen en hoe die gemaakt wordt”, schrijft Het Financieele Dagblad. Lees meer (u heeft wellicht een inlog nodig om het complete artikel te kunnen lezen).
10 consumententrends om in de gaten te houden in 2022 (Modint – bAwear genoemd)
Marktonderzoeksbureau Euromonitor International heeft een rapport uitgebracht over de consumententrends voor 2022. Hierin worden de top 10 trends belicht die ten grondslag liggen aan het huidige consumentengedrag én die traditionele bedrijfsstrategieën uitdagen. De belangrijkste conclusie uit het rapport is dat bedrijven zich moeten aanpassen aan de snel veranderende consumentenvoorkeuren – want simpelweg terugkeren naar het tijdperk van vóór de pandemie, levert in de toekomst hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde resultaten op, meldt FashionUnited. Lees meer
Consumentenbond raadt kopen bij webwinkels buiten de EU af
De Consumentenbond raadt Nederlanders af om producten zoals elektrische apparaten, kleding, medicijnen of speelgoed te kopen bij webwinkels buiten de Europese Unie. De spullen zouden vaak slecht werken of zelfs onveilig zijn. „Bestellen bij een buitenlandse webwinkel is een flinke gok”, meldt de Consumentenbond op basis van onderzoek onder 10.000 consumenten. Lees hier meer over het onderzoek van de Consumentenbond.
Bedrijven
'Primark liep 36 miljoen euro mis door winkelsluitingen'
Door winkelsluitingen in Nederland en Oostenrijk is Primark 30 miljoen pond (36 miljoen euro) aan omzet misgelopen. Dat meldt moederconcern Associated British Foods in een update over de zestien weken tot 8 januari, schrijft retailTrends. Lees meer
Amazon plans a new rival for retailers: a physical clothing store
Amazon, which has posed formidable challenges to booksellers, big-box chains and grocers, has a new kind of retailer in its sights: physical clothing stores.The company said on Thursday that it planned to open a clothing store called Amazon Style this year in Glendale, Calif., at a shopping center called The Americana at Brand. Renderings of Amazon Style shared by the company call to mind a department-store chain like Nordstrom or an off-price chain like T.J. Maxx writes The New York Times(you may nee to create an account). Read more