Gaan retailers minder inkopen?
Sector
- 'Voor retailers is het belangrijk om op de onzekere vooruitzichten in te spelen door minder voorraden in te kopen'
- 'Sportmarkt in Nederland groeit naar 3 miljard euro'
- Lancering EU-Handelsprogramma BAR - Nieuwe kansen voor door Brexit geraakte bedrijven
- Emerce Fashion: ‘Retail gaat naar 50/50 online/offline’
Bedrijven
- What Google Can Do for Fashion
- VanHaren directeur Krein Bons vertrekt na 26 jaar
- In aanloop naar beursgang meldt webwinkel bol.com krimpcijfers
Sector
'Voor retailers is het belangrijk om op de onzekere vooruitzichten in te spelen door minder voorraden in te kopen'
Voor het eerst in dertien jaar is het aantal fysieke winkels weer toegenomen. Nederland telde op 1 januari van dit jaar 83.800 winkels van steen, 655 meer dan een jaar geleden. Vooral het aantal food retail winkels is toegenomen. Dat meldt ING Sector Banker Dirk Mulder op LinkedIn. Er is een ander beeld zichtbaar in de non-food retail. De fysieke winkels in deze sector hebben het al langer moeilijk. Dat komt vooral door de verschuiving van fysieke omzet naar e-commerce omzet die door corona is versneld, meldt Wonen360. Lees meer
'Sportmarkt in Nederland groeit naar 3 miljard euro'
De Nederlandse markt voor sportartikelen is in drie jaar tijd met twintig procent gegroeid. Daarmee is deze productgroep nu goed voor een jaaromzet van drie miljard euro, blijkt uit onderzoek van het Mullier Instituut en marktonderzoekbureaus Q&A en Markteffect. Uit het onderzoek komen verschillende verschuivingen in de markt naar voren, schrijft RetailTrends. Lees meer
Lancering EU-Handelsprogramma BAR - Nieuwe kansen voor door Brexit geraakte bedrijven
Bent u zakelijk getroffen door Brexit? Dan vraagt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) u om uw bedrijf aan te melden voor het EU-Handelsprogramma. “We zetten 32 miljoen euro in om ondernemers die geraakt zijn door Brexit te ondersteunen bij hun internationale ambities,” aldus Marijn Leijten van RVO. Lees meer
Emerce Fashion: ‘Retail gaat naar 50/50 online/offline’
Nieuw onderzoek van GfK laat zien dat de Nederlandse consument fundamenteel anders is gaan winkelen sinds het coronavirus. Men is meer online gaan kopen, een lijn die zich voortzet naar 50/50 digitaal en fysiek, schrijft Emerce. Lees meer
Bedrijven
What Google Can Do for Fashion
The tech giant has become a haven for brands and retailers looking for shelter in a challenging digital advertising market, expanding its already massive reach, writes Business of Fashion. Read more
VanHaren directeur Krein Bons vertrekt na 26 jaar
Krein Bons vertrekt op 1 juli als directeur bij VanHaren, zo maakt het bedrijf bekend in een persbericht. Bons is al 26 jaar actief bij VanHaren. Hij wordt opgevolgd door Han Sterk, die op dit moment al werkzaam is bij het bedrijf, meldt FashionUnited. Lees meer
In aanloop naar beursgang meldt webwinkel bol.com krimpcijfers
Internetverkoop Nu webwinkels niet meer profiteren van coronamaatregelen, stokt de groei. Bij bol.com daalde de verkoop vorig kwartaal 7 procent, schrijft NRC Handelsblad. Lees meer