Nieuwsbrief Business Development september 2022
Nieuws in de media
- Alles went, ook lagere aantallen?
- Brands are already sitting on their next supply chain
- Consument verwacht 41% van de uitgaven online te doen in 2027
- Nederlandse shoppers navigeren tussen bewust consumptiegedrag en hybride shoppen
- Winkelverkopen op peil ondanks inflatie en vertrouwensdip
- Tw-studie "e-commerce im fashion-business": Eigener Online-Shop schlägt Amazon
- 'Online shopping bijna net zo populair als fysiek winkelen'
- Key drivers for growth in the global online apparel market
- Shoppen op social media neemt een vlucht
Rapporten
- The European market potential for dresses and skirts
- The European market potential for fashion sportswear
- The European market potential for pants and trousers
- The European market potential for babywear
- The European market potential for leather bags
Nieuws in de media
Alles went, ook lagere aantallen?
De retail vreest met grote vreze. Niet dat we harde voorspellingen kunnen doen hoeveel winkels echt in problemen gaan komen, maar we weten wel dat de mode retail 10% duurder inkoopt, een deel 10% huurverhoging betaalt en dat er een minimumloonsverhoging en een loonsverhoging aankomt vanuit CAO’s. Dan nog energielasten die afhankelijk van het contract op (gaan) lopen. 20-30% hogere kosten in totaal zegt INretail. Lees meer>>
Brands are already sitting on their next supply chain
A four-year study has found 82% of what is considered apparel and textile waste can actually be renewed and resold, effectively meaning brands are sitting on their next supply chain reports Just-style. Read more (you may need a login to read the complete article).
Consument verwacht 41% van de uitgaven online te doen in 2027
Opnieuw verwachten Nederlandse consumenten een groter deel van hun bestedingen over vijf jaar online te doen. Het verwachte online omzetaandeel is gestegen van 37% in 2025, naar 40% in 2026, tot 41% in 2027. Met de grote hoeveelheid online aankopen van de afgelopen jaren in het achterhoofd, verwachten consumenten dat de verschuiving naar online de komende jaren blijft doorzetten. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van ShoppingTomorrow, het onderzoeksprogramma van Thuiswinkel.org, door GfK is uitgevoerd, meldt Shopping Tomorrow.
Nederlandse shoppers navigeren tussen bewust consumptiegedrag en hybride shoppen
Hoe hebben de Nederlanders hun manier van winkelen veranderd? Het rapport "Tussen bewust shoppen en hybride shoppen" wil inzicht geven in de nieuwe consumptiegewoonten van Nederlanders om merken te ondersteunen bij de implementatie van passende marketing- en commerciële strategieën, schrijft RetailTrends.
Winkelverkopen op peil ondanks inflatie en vertrouwensdip
De prijzen stijgen en het consumentenvertrouwen staat op het laagste punt ooit. Hoewel de meeste retailbranches een stap terug moeten doen, is het opvallend dat de verkopen in de meeste gevallen nog boven het niveau van voor de pandemie liggen. Tankstations en doe-het-zelfzaken staan wel in de min, meldt ABN AMRO in een sectorrapport. Lees meer>>
TW-STUDIE "E-COMMERCE IM FASHION-BUSINESS": Eigener Online-Shop schlägt Amazon / Jelena Faber – Textilwirtschaft.de 8/8/22
Ist bald alles D2C? Die TW-Studie "E-Commerce im Fashion-Business" analysiert die Digital-Strategien in der Bekleidungsindustrie. Die entscheidende Frage: Alle Energie auf den eigenen Webshop? Was ist die Alternative? Welche Plattformen bringen's? Wie wird Social Media in den Vertriebsmix integriert? Die elementaren Ergebnisse – und was sie für die Zukunft bedeuten. Weiter>>
'Online shopping bijna net zo populair als fysiek winkelen'
Online shopping is bijna net zo populair als fysiek winkelen. Inmiddels shopt 30 procent van de Nederlandse consumenten het liefst online, tegenover 31 procent die de stenen winkel prefereert, meldt RetailTrends. Lees meer>>
Key drivers for growth in the global online apparel market - Just-style.com
The metaverse, technology, 'phygital retail', and transparency online have all been flagged as key trends influencing the global online apparel market. A sustained desire to purchase apparel online following the closure of bricks-and-mortar stores in the midst of the Covid pandemic will continue to boost online spend in the years ahead, a new study shows, writes Just-style. Read more (you may need a login to read the complete article)
Click here to access the report in full.
Shoppen op social media neemt een vlucht
Maakte online shoppen kopen al een stuk makkelijker, nu kunnen spullen nog sneller besteld kunnen worden. Met social commerce winkelen consumenten via livestreams en augmented reality.The Frame van Samsung is een designtelevisie, die, wanneer hij uit staat, dienstdoet als digitale fotolijst. Maar hoe mooi dat apparaat ook is als je het aanschaft, je wil zeker weten dat het in je interieur past. Snap, het moederbedrijf van het sociale medium Snapchat, biedt sinds half augustus de oplossing. Met een speciaal filter kunnen Snapchat-gebruikers The Frame virtueel in hun woning plaatsen om te zien hoe de tv in huis staat. Bevalt dat, dan kunnen ze het toestel direct aanschaffen, met slechts een paar tikken op hun smartphone, meldt het Financieele Dagblad (u heeft wellicht een inlog nodig om het complete artikel te kunnen lezen).
Rapporten
The European market potential for dresses and skirts
The Dresses and Skirts market is worth approximately €10.8 billion in Europe, and it is split between Dresses, which accounts for up to 86% of the value, and Skirts, which covers the remaining 14%. The market is growing at an average rate of 5% each year ...
Read more>>
The European market potential for fashion sportswear
The Fashion Sportswear market is worth approximately €12.1 billion in Europe, and it is split between Anoraks, which accounts for up to 81% of the value, and Tracksuits, which covers the remaining 19%. The market is growing at an average rate of 2.7% each year ...
Read more>>
The European market potential for pants and trousers
The Pants and Trousers market is worth approximately €34 billion in Europe and it is split between Men’s Pants and Trousers, which account for up to 55% of the total market value, and Women’s Pants and Trousers, which cover the remaining 45%. The market is growing ...
Read more>>
The European market potential for babywear
The Babywear import market is worth approximately €7.3 billion in Europe, and it is split between Babies' garments, clothing and accessories, knitted or crocheted, which accounts for up to 77% of the value, and Babies' garments and clothing accessories, non-knitted and non-crocheted, which cover the remaining 23% ...
Read more>>
The European market potential for leather bags
The Leather Bags market is worth approximately €3.5 billion in Europe. The market grows at an average rate of 3.2% each year. The European Leather Bags market follows the general apparel trends related to sustainability, technological innovation, and increased emphasis ...
Read more>>