Nieuwsbericht

Nieuwsbrief Business Development maart 2022

Nieuws of in de media

  • Extreem weinig stoppende winkels in 2021
  • E-learnings: Zakendoen in China
  • Koopgedrag vier provincies in kaart
  • Aantal webwinkels in Nederland per branche
  • “E-Commerce is the new normal”: German market figures for 2021
  • Main priorities for 2022 for the Digital Commerce sector
  • Hoe shoppen we in 2030?
  • China Retail & E-commerce Weekly Update (21 – 27 January 2022)
  • 9 Tips to Recover More Revenue from Returns


Extreem weinig stoppende winkels in 2021
Een analyse op basis van de Retail Risk Index

Begin 2021.
Voor één keer was iedereen het erover eens: het kon niet anders, met grootschalige inentingen op komst zouden de winkels weer snel open gaan. En in het nieuwe normaal zouden veel winkels het niet gaan overleven zonder overheidssteun. Overduidelijk. Het liep totaal anders.De winkels gingen pas in mei weer open en eind november waren er opnieuw grootschalige winkelbeperkingen, ondanks hoge percentages inentingen, schrijft Locatus. Lees meer>>

E-learnings: Zakendoen in China
Doet u zaken met China of heeft u plannen om daarmee te starten? RVO biedt via de International Business Academy 3 gratis e-learnings aan rondom intellectueel eigendom, IMVO en business etiquette. In de cursussen bespreken we in korte tijd de belangrijkste aandachtspunten die samenhangen met het onderwerp. Wilt u valkuilen voorkomen en snel én langdurig succes boeken bij het zakendoen met China? Volg dan deze e-learnings en zet een belangrijke stap bij uw voorbereiding. Lees meer>>

Koopgedrag vier provincies in kaart
De resultaten van het nieuwe koopstromenonderzoek zijn bekend. Aan het onderzoek deden ruim 186 duizend inwoners mee uit de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Noord-Brabant. Het veldwerk vond plaats tussen september en oktober 2021. Midden in de coronapandemie, maar in een periode zonder restricties voor de detailhandel en een, weliswaar met coronatoegangspas, toegankelijke horeca en cultuur (tot 0.00 uur). Afstand houden was in de onderzoeksperiode (even) niet verplicht, maar onzekerheid domineerde. Evident is dat de pandemie, al dan niet gedwongen, het consumptie- en recreatiegedrag heeft beïnvloed en is nog steeds van invloed op ons dagelijks leven. Lees meer>>

Aantal webwinkels in Nederland per branche
Het CBS publiceert dat het aantal webwinkels in Nederland in 2021 met ruim 5705 webshops is toegenomen ten opzichte van het jaar ervoor. Daarmee komt het totaal aantal webwinkels uit op bijna 77.890 webwinkels. Het gros van de webwinkels verkoopt fashion (17.940) of non-foodartikelen (13.780). Van deze webwinkels zijn er ruim 2.200 aangesloten bij Thuiswinkel.org en zij vertegenwoordigen ruim 70% van alle online consumentenbestedingen in Nederland. Lees meer>>

  

“E-Commerce is the new normal”: German market figures for 2021
Bevh (der Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland e.V), Ecommerce Europe’s German national association, recently published the e-commerce growth figures of the German market for 2021. If every 7th euro is spent online by German consumers overall, figures are even more impressing as for the non-food segment, which recorded every 5th euro spent on its behalf, writes ecommerceeurope. Read more>>

Main priorities for 2022 for the Digital Commerce sector
Ecommerce Europe presents its main priorities for the digital commerce sector in the year 2022. The retail industry is in the midst of a major transformation. Accelerated by COVID-19, retailers are increasingly using and developing green, digital and omnichannel commerce solutions. Read more>>

Hoe shoppen we in 2030?
Een groep bekende en hoogwaardige specialisten heeft een rapport en later een boek geschreven over de verwachtingen die zij hebben ten aanzien van de consument en retail in 2030. Onder andere Kitty Koelemeijer, Jesse Weltevreden, Wijnand Jongen, Daniel Ropers en Jeanine Holscher schreven mee. De conclusies:

  1. De consument van 2030 heeft hoge verwachtingen van producten, diensten en zijn klantreis, maar hij verwacht ook duurzaamheid en eerlijke producten voor de laagste prijs: een spagaat tussen de ik- en de wij-klant.
  2. Internationale marktplaatsen zetten de Nederlandse retail onder druk. Als de Nederlandse retailers willen overleven, is snelle actie vereist.
  3. Zijn klantdata nog wel de nieuwe olie voor de retailer? Of gaan strengere regelgeving en nieuwe technologieën zorgen voor datasoevereiniteit, waarbij de consument de volledige controle heeft over zijn eigen data?

Lees meer in de Bluepaper. Klik hier om het boek te kopen. Lees hier meer over deze expertgroep.

China Retail & E-commerce Weekly Update (21 – 27 January 2022)
China Retail & E-commerce Weekly Update presents the latest developments in two of China’s fastest changing and rapidly evolving markets – retail and e-commerce. Click here to read the report.

9 Tips to Recover More Revenue from Returns
Online shopping now accounts for about 20% of all retail sales, and those purchases are returned 3-4 times as frequently as in-store purchases. This surge in returns can results in a “black hole” as many returned items are simply destroyed or liquidated for a fraction of their original price. Thankfully, there are a number of strategies to improve your reverse logistics operations in a way that lowers costs and boosts profitability. Check out this infographic to uncover 9 strategies to help your business recover more revenue from returned purchases. Read more>>