De kansen van duurzame mode in de retail
Heb je winkels en wil je consumenten stimuleren duurzame aankopen te doen?
Recentelijk is het Next Fashion Retail onderzoek afgerond, waarin we onderzochten wat de behoeften van consumenten zijn bij het doen van een duurzame modeaankoop en hoe retailers hier het beste op in kunnen spelen. Want wat blijkt: meer dan 80% van de klanten heeft interesse in het kopen van duurzame mode. Als branchepartner van het NFR-project delen we de resultaten en de daarop ontwikkelde tools graag met je in deze online kennissessie.
In het kader van de resultaten ontwikkelden we een speciale toolkit met o.a. hangers, QR-codes en giveaways om het verkoopgesprek over duurzaamheid op gang te brengen. Voor het activeren van medewerkers is echter meer nodig dan alleen het introduceren van de toolkit. Duurzaamheid vereist een cultuurverandering binnen het bedrijf, waarbij je als ondernemer je medewerkers goed informeert en motiveert. De ontwikkelde trainingsgids met spelvormen kan hierbij helpen. Alle mogelijkheden om de goede intenties om te zetten in daadkracht!
Ben je nieuwsgierig naar de uitkomsten van het onderzoek en de tools om het verkoopgesprek over duurzaamheid op gang te brengen? Meld je aan voor het webinar op 26 juni 2023. Het Next Fashion Retail team licht in de sessie de resultaten persoonlijk toe en vertelt hoe jij met de tools je medewerkers kunt motiveren om over duurzaamheid te praten met de klant.
Praktisch
- Datum: 26 juni 2023
- Tijd: 13:00 – 14:00 uur
- Locatie: Online (de link naar het webinar ontvang je na aanmelding)
- Prijs: Gratis