Transparantie & traceerbaarheid in de keten? Bezoek online de Algemene Ledenvergadering
Ledenvergadering
Transparantie & traceerbaarheid in de keten? Bezoek online de Algemene Ledenvergadering 15/12/21 14:00-15:45
Graag nodigt Modint u, mede namens het Algemeen Bestuur, uit voor de Online Algemene Ledenvergadering.
Agendapunten:
• Verslag ALV van 30 juni jl.
• Financiën: - Begroting 2022
• Bestuurssamenstelling
• Ontwikkelingen en ambities voor 2022
Verder zal tijdens deze bijeenkomst Marjan de Bock-Smit van ImpactBuying u meer vertellen over het belang van transparantie en traceerbaarheid in de toeleveringsketen.
Aanmelden
We horen graag of u deelneemt aan deze online ALV. Klik hier om deel te nemen. De link voor deelname, de agenda en de vergaderstukken worden tijdig toegezonden. Kunt u de vergadering niet bijwonen, maar wilt u toch de vergaderstukken ontvangen, geef dit dan aan via het aanmeldingsformulier. Ik hoop velen van u woensdag 15 december a.s. te mogen begroeten.
Met vriendelijke groet,
Sylvia J.M. Roelofs
Voorzitter Modint
- Ministerie vraagt onze mening over UPV Textiel
De juiste link van afgelopen donderdag. Klik hier
Sector
- Virtual Fashion Is Big News. Can It Be Big Business?
- Je oude kleding? Die kan zomaar eindigen als de isolatie in een auto
- ‘Verkopen Black Friday in Nederland 23 procent hoger’
Bedrijven
- Alles over de ambitieuze circulaire strategie van denimpionier Kuyichi
- Roosenstein Wolke in Sneek maakt 135 jaar schipperskleding: 'Elke generatie drukt zijn eigen stempel'
- C&A: 13 winkels in Duitsland voor het einde gesloten
- WE Fashion voegt grotere maten toe aan assortiment
Sector
Virtual Fashion Is Big News. Can It Be Big Business? – Business of Fashion
On Monday, London’s fashion set will descend on the grand Royal Albert Hall for this year’s Fashion Awards, a linchpin of the city’s fashion calendar returning as an in-person event for the first time since the pandemic.This year, those who didn’t get an invite can attend in the virtual world.It’s the latest sign of fashion’s rapid embrace of cyberspace. At the ceremony, Gucci creative director Alessandro Michele is set to receive the Trailblazer Award, in part for Gucci’s forays in the digital realm.Last week, Nike launched Nikeland, its vision for a virtual world on gaming platform Roblox, where users can speed around a track, play tag on trampolines and of course pick up some digital Nike products, writes Business of Fashion. Read more (you may need a login to read the complete article).
Je oude kleding? Die kan zomaar eindigen als de isolatie in een auto
De kledingbak Consumenten worden aangemoedigd kleding in de textielbak te gooien. Wat gebeurt er daarna mee? NRC volgt het proces, tot aan de verbrandingsoven. Lees meer
‘Verkopen Black Friday in Nederland 23 procent hoger’
Hoewel de fysieke winkels niet werden platgelopen en er ook minder aanbod was, lagen volgens betaalverwerker Klarna de Nederlandse online verkopen op Black Friday (afgelopen vrijdag) 23 procent hoger dan een jaar geleden. Dit begon al tijdens het eerste uur van Black Friday, toen er een groei van 780 procent was ten opzichte van een gemiddelde koopdag. Lees meer
Bedrijven
Alles over de ambitieuze circulaire strategie van denimpionier Kuyichi
Steeds meer kledingmerken zeggen dat ze zich bezighouden met circulair ondernemen. Wat dan echter vaak wordt bedoeld is dat er wat gerecyclede stoffen worden ingekocht, of dat een deel van het afval wordt gerecycled. Maar een goede circulaire strategie vereist veel meer dan dat. Denimpionier Kuyichi strijdt al meer dan 20 jaar voor een eerlijke en duurzame mode-industrie. Met een uitgebreide strategie in zowel levensduurverlenging, recycling als het ontwikkelen van een eigen take-back systeem pakt het merk z’n volledige verantwoordelijkheid voor de eigen kledingproductie. Laat je inspireren door het verhaal van Kuyichi. Lees meer
Roosenstein Wolke in Sneek maakt 135 jaar schipperskleding: 'Elke generatie drukt zijn eigen stempel'
The RoosCap, skûtsjeschippers en brugwachters in Friesland dragen deze pet van het bedrijf Roosenstein Wolke graag. Het Sneker familiebedrijf viert woensdag het 135-jarig bestaan.Het wordt een jubileum zonder feest voor de vierde en vijfde generatie van het bedrijf dat begon met schipperspetten en daar vijftig jaar geleden de schipperstruien en -vesten aan toevoegde. Moeder Lieseth Roosenstein en haar zoon Hessel van der Laan achten een feest in coronatijd niet verantwoord. Bovendien staat Van der Laan op het punt voor de zaak naar Portugal te gaan, schrijft de Leeuwarder Courant. Lees meer (u heeft wellicht een inlog nodig om het complete artikel te kunnen lezen)
C&A: 13 winkels in Duitsland voor het einde gesloten
C&A wordt momenteel grondig verbouwd. Het bedrijf heeft nu bevestigd dat het van plan is om het komende jaar 13 winkels in Duitsland te sluiten. Deze maatregel houdt echter geen verband met de Europabrede ombouwplannen die het bedrijf zo'n twee weken geleden aankondigde , benadrukt C&A. In plaats daarvan staat er: "De beslissing over de toekomst van individuele vestigingen wordt over het algemeen genomen als onderdeel van ons portefeuillebeheer. Onze locaties worden regelmatig gecontroleerd op toekomstige levensvatbaarheid. Invloeden zoals de marktomgeving, maar ook stedelijke en winkelontwikkeling spelen een belangrijke rol. rol." Op vraag van TW zegt de winkelketen niet welke winkels op het punt staan te sluiten. Ook over het aantal banen dat waarschijnlijk het slachtoffer wordt van de maatregel,
C&A is van plan zijn Europese activiteiten te herstructureren
Modeketen C&A wil zijn Europese activiteiten volledig reorganiseren. Daartoe heeft het bedrijf Düsseldorf een nieuwe organisatiestructuur gecreëerd. Daarnaast wordt "de complexiteit teruggebracht" in het hoofdkantoor en wordt er uitgebreid geïnvesteerd in digitale oplossingen. Hoeveel banen het slachtoffer zullen worden van de bedrijfsherstructurering, is nog niet vastgesteld. De retailer sloot vorig jaar 16 vestigingen in Duitsland. Volgens eigen informatie heeft C&A momenteel 427 winkels in Duitsland; internationaal zijn er bijna 1.800 winkels in 18 landen. Er werken 23.000 medewerkers voor het bedrijf.
WE Fashion voegt grotere maten toe aan assortiment
WE Fashion breidt de maatvoering van de vrouwencollectie uit met de maten 48, 50 en 52. Dat meldt het merk in een persbericht. Een gedeelte van de standaard najaarscollectie van WE Fashion is vanaf nu onder de noemer ‘WE Fashion Curve’ beschikbaar in de maten 44 tot en met 52. “Geen aparte collectie dus met andere items en prints, maar echt een verlenging van de huidige maatboog,” aldus WE Fashion schrijft FashionUnited. Lees meer