Nieuw: extern vertrouwenspersoon via Modint
Events
- Webinar - Keep up with the latest trends in Sports industry – Euromonitor (download slides and recording of webinar)
Sector
- Extern Vertrouwenspersoon via de brancheorganisatie Modint
- Reportage - Bij een lading voor Rusland gaat de grote knipschaar in de container
- 1,5 miljoen Nederlanders kopen online tweedehands kleding
- Steeds meer Belgen kopen via hun smartphone
- Vraag naar vegan kleding neemt toe: 'Niet altijd duurzamer'
- Chinese sportswear brands see rosy profits as consumers shift to local products amid Western Xinjiang cotton ‘boycott’
Bedrijven
- H&M will online auch andere Marken verkaufen
- Boohoo Group reveals in-house apparel testing lab
Events
Webinar - Keep up with the latest trends in Sports industry – Euromonitor (download slides and recording of webinar)
Download the recording or slides here
Sector
Extern vertrouwenspersoon via Modint
Ongewenste omgangsvormen komen in elke werkomgeving voor. Werkgevers zijn op grond van de Arbowet verplicht hun werknemers te beschermen tegen dit arbeidsrisico. Het kan gaan om pesten, werkdruk, discriminatie, seksuele intimidatie, agressie en geweld. Het aanstellen van een vertrouwenspersoon is een van de maatregelen die werkgever kan nemen, zodat een veilige en integere werkomgeving gewaarborgd kan worden. Daarnaast komen daar op integriteit ook onderwerpen voor zoals: schenden van regels, diefstal, fraude of machtsmisbruik. Vaak hebben bedrijven een eigen interne-/externe vertrouwenspersoon ingeregeld. Mocht dit bij jou (nog) niet het geval zijn of ben je niet tevreden met je huidige contacten? Dan kunnen wij je helpen! Lees meer
Bij een lading voor Rusland gaat de grote knipschaar in de container
Haven Rotterdam De douane voert extra controles uit in de haven om te voorkomen dat containers met goederen waarvoor sancties gelden in Rusland belanden, schrijft NRC Handelsblad. Lees meer
1,5 miljoen Nederlanders kopen online tweedehands kleding
Elf procent van de Nederlanders heeft het afgelopen jaar minstens één keer tweedehands kleding gekocht via een online platform. Dit komt neer op ruim anderhalf miljoen Nederlanders. Meer dan één op de vijf Nederlanders is van plan dit in de toekomst te gaan doen, zo blijkt uit onderzoek van AnalitiQs | No Ties onder ruim 1600 Nederlanders meldt Emerce. Lees meer
Steeds meer Belgen kopen via hun smartphone
Meer dan de helft van de Belgen winkelt ondertussen via zijn smartphone. Zo'n 63% van de Belgische consumenten heeft vorig jaar aankopen gedaan met de mobiele telefoon, schrijft de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Daarmee zit mobiel winkelen bij ons nog in de lift. Het wereldwijde gemiddelde ligt op 71%. Dat blijkt uit onderzoek van de wereldwijde retailbank, betaal- en shoppingdienst Klarna.Een groot deel van die groei is voor rekening van Gen Z (tot 25 jaar) en Millennials (tot 40 jaar): maar liefst 78% van de Belgische Gen Z'ers en 75% van de Millennials winkelt vandaag méér via hun smartphone dan twee jaar geleden. De meerderheid van de Belgische consumenten (66%) winkelt wel nog steeds het liefst digitaal via een desktop of laptop.
Vraag naar vegan kleding neemt toe: 'Niet altijd duurzamer'
In de supermarkt zijn vegan producten in de schappen inmiddels de normaalste zaak van de wereld. De trend breidt zich nu ook steeds meer uit naar andere branches. Zo groeit de vraag naar veganistische kleding. Maar is dat ook duurzamer? Het Arnhemse modelabel Aarden maakt sinds kort vegan maatpakken schrijft RTL Nieuws. Lees meer
Chinese sportswear brands see rosy profits as consumers shift to local products amid Western Xinjiang cotton ‘boycott’
A variety of Chinese sportswear brands have reported a rosy profit last year, with some recording three-digit growth, as patriotic Chinese consumers "vote with their feet" to voice support for Xinjiang cotton amid Western relentless slander and crackdown, and as the just-concluded Beijing Olympics - a showcase of homegrown sports firms' tech prowess - further fueled a turnaround from overseas to brands at home, writes the Global Times. Read more
Bedrijven
H&M will online auch andere Marken verkaufen
Im Internet konnte H&M nie mit Anbietern wie Zalando mithalten. Jetzt versucht der schwedische Modekonzern aufzuschließen: Künftig sollen Kunden online auch Kleidung anderer Marken kaufen können, schreibt der Spiegel. Weiter
Boohoo Group reveals in-house apparel testing lab
Boohoo Group has opened a new in-house Textile & Apparel Laboratory to give the business and its suppliers better visibility of product performance, with a variety of retail testing available to ensure that products meet both the legal and performance standards required, reports Just-style.com. Read more